monitoring forów pozyskiwanie klientów biznesowych

Czy potrzebne są nam tradycyjne media, aby skutecznie promować swoją firmę? Pytanie nie zalicza się do tych, na które można odpowiedzieć w sposób jednoznaczny. Na pewno jest dziś w pełni wykonalne, aby promować swoje towary czy usługi bez jakiegokolwiek oglądania się na prasę, telewizję czy radio. Dlaczego? Oczywiście z powodu internetu.

Jest to w tym momencie tak skuteczny nośnik reklamowy, że możemy bez najmniejszego problemu wykorzystywać go przy tworzeniu skutecznych kampanii, za pomocą których można z bardzo dobrymi wynikami docierać do kolejnych grup konsumentów – a przynajmniej tych, którzy aktywnie korzystają z internetu, a szczególnie z mediów społecznościowych. Rzecz jasna nie w każdej sytuacji możemy skupić się wyłącznie na działaniach online, ale coraz trudniej w ogóle ich nie podejmować. Generalnie marketing internetowy to zbiór wszelkich działań promocyjnych realizowanych na gruncie globalnej sieci.

Elementów, które wchodzą w skład tego pojęcia jest bardzo wiele. To zarówno proste w formie (i w sumie coraz rzadziej stosowane) banery reklamowe wyświetlane na stronach, jak też wszelkie treści sponsorowane w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy YouTube. Poza tym trzeba jeszcze dodać treści reklamowe prezentowane w aplikacjach mobilnych, na stronach platform handlowych i wiele więcej.

Inwestując w taką reklamę, można liczyć na relatywnie niski wydatek i zarazem sporą szansę na to, aby działania przyniosły skutek w postaci większego zainteresowania daną marką. Spójna kampania podstawą sukcesu Komu powierzyć zaplanowanie i nadzór nad realizacją takiej kampanii reklamowej online? Kto powinien zająć się przygotowaniem treści, jakie będą następnie dystrybuowane w sieci? Można zrobić to samodzielnie, ale nie mając odpowiedniej wiedzy i doświadczenia łatwo o błędy. Znacznie lepszą decyzją będzie wynajęcie agencji marketingowej lub interaktywnej, która zajmie się opracowaniem całości w sposób spójny.

Nie chodzi przecież o to, aby nasza kampania była zlepkiem przypadkowych posunięć – jednych lepszych, innych gorszych. Na pewno marketing internetowy ma wszelki potencjał ku temu, aby stać się wyjątkowo skutecznym narzędziem budowania rynkowej pozycji. Można go także wykorzystać celem budowania wizerunku – oby pozytywnego, co też nie jest oczywiste.

Zdarzają się bowiem kampanijne wpadki, zazwyczaj o typowo PR-owym charakterze, które później trudno jest zrekompensować działaniami pozytywnymi. Wnioski są zatem jasne – zdecydowanie warto postawić na marketing online, ale należy także zadbać o jego w pełni profesjonalną postać.