Zwalcz ból pleców z Rehvolta Poznań.

Jeżeli nie znamy się na jakimś zagadnieniu, to czasami może nam się wydawać, że jakieś działania są niepotrzebne, że jeśli zrobimy coś trochę później, to nic złego się nie stanie. Niestety, takie myślenie towarzyszy również niektórym ludziom w odniesieniu do rehabilitacji. Wydaje się im, że nie ma większej różnicy, czy rozpocznie się ona teraz czy za miesiąc, bo przecież najważniejsze jest to, aby w ogóle ćwiczyć. Ogólnie jeśli mówimy o ćwiczeniach, to faktycznie najważniejsze jest to, aby ćwiczyć. Jednak w przypadku rehabilitacji zasada jest taka, że im szybciej ją rozpoczniemy, tym lepsze wyniki osiągniemy, a co więcej, tym szybciej w ogóle zaczniemy je zauważać, co również może być dodatkową motywacją do dalszych ćwiczeń.

Nie ma czasu na opóźnienia

W przypadku rehabilitacji musimy sobie zdawać sprawę z tego, że tutaj nie ma czasu na opóźnienia.

Im szybciej zaczniemy wykonywać odpowiednie ćwiczenia, tym lepsze uzyskamy efekty. Im dłużej po wypadku będziemy zwlekać z takimi działaniami, tym bardziej nasze mięśnie i stawy mogą być zastane, a to będzie oznaczało, że nie tylko trudniej będzie nam wykonać konkretne ćwiczenia, ale również ich wykonywanie może wiązać się z większym bólem. Poza tym, jeśli rehabilitacja zacznie się od razu, gdy tylko będzie to możliwe, to będzie istniała spora szansa na to, że wiele niekorzystnych zmian uda się cofnąć, albo przynajmniej zastopować, a to będzie oznaczało, że powrót do sprawności, będzie bardziej realny. Dlatego też, jeśli wiemy, że już możemy podjąć rehabilitację, to powinniśmy ją zacząć jak najwcześniej, bo wówczas będziemy mieli największe szanse na osiągnięcie dobrego wyniku i powrót do pełnej sprawności. Oczywiście nie jesteśmy tutaj zostawieni sami sobie. Takie ćwiczenia powinny się odbywać pod okiem doświadczonego specjalisty, który nie tylko opracuje dla nas odpowiednie ćwiczenia, ale również powie nam, czy dobrze je wykonujemy.

Zaczniemy spokojnie

Im większe będą nasze problemy zdrowotne, tym spokojniejsze będą ćwiczenia rehabilitacyjne od których będziemy mieli zacząć. To oznacza, że na początku możemy ćwiczyć unoszenie rąk i nóg jeszcze leżąc w łóżku, a dopiero później, intensywność tych ćwiczeń będzie zwiększana. Bardzo ważne jest tutaj to, aby nie przesadzać, aby nie próbować ćwiczyć więcej i mocniej niż jest to zalecane, bo wówczas zamiast sobie pomóc, możemy sobie tylko niepotrzebnie zaszkodzić. Dodatkowo warto tutaj powiedzieć, że przy takiej rehabilitacji bardzo ważna będzie systematyczność. Lepiej na tym wyjdziemy, jeśli będziemy ćwiczyć codziennie przez kilkanaście minut, niż raz w tygodniu przez godzinę. Rehabilitacja jest bardzo ważna, dlatego trzeba ją podjąć od razu, gdy tylko jest to możliwe.

Co więcej, trzeba się tutaj wykazać niesamowitą systematycznością i silną wolą, ale efekty takich działań mogą przejść nasze najśmielsze oczekiwania. No i nie możemy nic robić na własną rękę, tutaj każde ćwiczenie, musi być skonsultowane ze specjalistą.